Blomman71
Hej!

Köpte en buske med krusbär i fjol och efter sommaren planterade jag den i rabatten på nv sidan av tomten. Något blåsigt läge, i vanlig trädgårdsjord. Kan det var ide att klippa ner den? Inga blad alls...jag befara den är död. Vad tror du?
KRT
Jag antar att det beror på var du bor smile.gif, här i Skåne borde den väl iaf visa knoppar (minst), men i norr är det kanske normalt att det inte syns något ännu....
Aqvakul
Avvakta - krusbär tar man inte livet av i första taget...
KRT
CITAT (Aqvakul @ 22-04-2011, 16:43) *
Avvakta - krusbär tar man inte livet av i första taget...

Tyvärr har du rätt, jag har försökt ta bort ett så kallat taggfritt krusbär i två år, trots att jag klippte ner det slog det nya rotskott....wink.gif
Blomman71
Då vet jag-fåt väl anta att den har överlevt. Ska prova att klipp ner den imrogn, och lämna några grenar.
-håll tummarna att det går bra. !
Cilla
vad som är dött eller inte ser du om du skrapar några mm med nageln. Är det gröngult strax under barken lever grenen där du skrapat, är det brunt är grenen död.
Ezereht
Mina krusbär har fått knoppar nu, här i zon 5. Dom är tåliga men är dom alldeles nyplanterade måste man vattna dom lite annars dör även dom.

Taggfria krusbär? Finns det?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon