Peztis
Ack och ve! Min lilla nerium oleander som jag tog som stickling sommaren 2009 klarade sig inte igenom källarvistelsen i vinter! Felet är mitt eftersom jag misskötte allt jag ställde ned i källaren men åh vad ledsen jag är!!! crying.gif

Ingen som har någon liten stickling till övers...? Att dämpa min sorg med?

Meb jag är lycklig över att min oliv och pistage klarat sig!
Anja Danmark
Er du sikker på, at den er helt død?

Prøv evt. at klippe den ned og se, om der ikke kommer nye skud i løbet af foråret...
mamamaggan
PM:a mig så ska det nog ordna sig med ett skott.
Peztis
CITAT (Anja Danmark @ 22-04-2011, 21:48) *
Er du sikker på, at den er helt død?

Prøv evt. at klippe den ned og se, om der ikke kommer nye skud i løbet af foråret...

Heldöd!!! Inte det minsta lilla liv... crying.gif

CITAT (mamamaggan @ 22-04-2011, 22:14) *
PM:a mig så ska det nog ordna sig med ett skott.

Åhhhh! wub.gif
Peztis
Måste bara få tillägga att det här är en av de absolut främsta orsakerna till varför jag ÄLSKAR Odla! Man gråter över en förlust och genast hoppas någon in i tråden och säger att de har något de kan sända till en!

TACK alla Odlaiter och GLAAA PÅSK! smiley_small_hug.gif
Och självklart en extra smiley_small_hug.gif till mamamaggan!!!!
Peztis
Så där ja...

Nu har jag totalt fyra skott av nerium i glas, en påse med fröer (har inte hunnit få ned dem i jord än!) och gårdagens höjdpunkt: en stooor nerium oleander full med blommor och knoppar för 119:- på Bauhaus! wub.gif
De hade även uppstammade för 249:- men jag tänkte att jag ska inte utmana ödet (=min man) utan gick överlycklig därifrån med min rosa krukväxt! Har planterat den i större kruka och ställt den på min inglasade altan.

I vinter ska jag försöka sköta mig bättre! Jag menar, jag har ju möjligheten att förvara svalt och ljust så jag har ju inga ursäkter - egentligen...

Fast å andra sidan verkar citrusväxterna ha gillar den oerhört hårdhänta hanteringen för det kommer knoppar där!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon