Nu är paketen paketerade så nu håller vi tummarna att det går smidigt hos veterinären idag så jag hinner posta innan de tömmer lådan.
Från mig kommer då ett lite seriösare frökuvert märkt bonus och ett riktigt bus

Buset ligger i små vikta folieförpackningar och bonusarna i små papperskuvert, ja ni ser nog enkelt vad som är vad när ni öppnar kuverten.
BusfröetBuset är ingen traditionell trädgårdsväxt utan tillhör kategorin fleråriga vattenväxter, där den växer naturligt brukar den antingen stå i sumpjord eller i lågt vatten. Den kan bli 1-2 meter hög och sprider sig med grova rötter och via frö, roten är ätbar.
Det blir premiär för mig att så denna "vilda" växt så vad gäller mitt bus blir det experimentodling eftersom få odlingsanvisningar går att finna. Odling i slutet kärl att rekommendera för den som vill prova sig på denna. Själv kommer jag i ett första skede att ta ett kötttråg i plast och fylla upp med jord och sedan vattna till dess jorden blir mättad och sedan trycka fast fröerna på jordytan, därefter kommer jag att ställa ut frösådden utomhus. Gror det sedan så blir nästa steg att se till att jorden inte torkar ut tills dess plantorna är stora nog att sätta i ett större kärl.
BonusfröetEttårig rabatt och kantväxt som blir ca 40cm hög.
Så direkt på växtplatsen i april-maj, vill gärna stå soligt.
Så grunt i rader eller rundlar, fröavstånd ca 10cm.
Gror efter 10-14 dagar beroende på temperatur.
Blommar från juli till september.