bullerbybo
Jag har sått massor av tomater i år. De första jag satte glömde jag att sätta namnlappar på, jag odlade ihop med en ivrig fyraårng ochtänkte "jag gör det sen" ,men så blev det ej.

Nu undrar jag om det finns någon som helst möjlighet att skilja ut vilka som är vilka innan de får tomater? Tänkte ge bort en del ooch vill veta vad jag ger.

Tror det är "yellow pearshaped" och "moneymaker" jag satte i den omärkta omgången..
Socktrollet
Jag odlar tre sorters tomater i år (black cherry, tumbling tom, hundreds & thousends) och nu när de är inne på sin tredje uppsättning karaktärsblad kan jag se tydlig skillnad på dem...

Mitt svar är alltså att det visst är möjligt att se skillnad på tomatplantor och tomatplantor redan när de är någorlunda små, men att jag inte kan hjälpa dig med just dina sorter. smile.gif
aromata
Det kan gå men är svårt. Speciellt om tomaterna är av samma typ (körsbär, biff osv).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon