koja72
Hej !

Jag har en hibiscus inköpt på Teneriffa som skulle vara gul. Den har blommat en gång och det var röda blommor thumbdown.gif
Efter blomning har jag klippt ner den några gånger, just för att den växer på höjden. Nu efter omplantering, så växer den så det knakar på höjden trots nedklippning. DDet finns ingen tillstymmelse till nya blommor. Törs inte klippa ner den mer snart. Vad kan jag göra och varför växer den bara på höjden, då jag har försökt att forma den som en buske ? Får snart ställa ner den på en pall, för den når upp till fönsterlampan. Tog en bild som jag ska lägga upp sedan.
/koja72
koja72
Här är en bild på hibiscusen, som bara växer sig högre och högre. Lite dålig bild bara.
Peztis
Min som jag tog som skott på Mallorcva sommaren 2009, den växer bara rakt upp som en pinne med blad. Hela hösten - från aug till dec - blommade den oavbrutet!
Jag har nu toppat den på ca 1 m höjd och stammat upp den. Det har kommit lite nya skott och de har också en tendens att ränna iväg i höjd.

Kanske den vill nå en viss höjd innan den tycker att nu är det bra, nu ska jag bli bredare istället för högre?
koja72
Peztis....bara att låta den växa då ? Vi får se vad som händer. Spännade : )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon