Davidoff
Finns sånt? Fönstren öppnas ju, men det räcker inte, så dörren borde styras på samma sätt. Har nån sett nåt sånt eller hittat på nåt eget? Alternativt installerar man en badrumsfläkt (eller kanske datorfläkt?) som man kopplar till en termostat. Nån som gjort det?
malcolm
Borde fungera med samma teknik som till takluckorna med viss modifiering.
Davidoff
Man kan ju alltid bygga nåt hävstångsliknande, men borde det inte finnas redan?
kerstin z5-6
Finns men de är samma princip som lucköppnarna, har du skjutdörr måste det till något annat
bullerbybo
CITAT (Davidoff @ 24-04-2011, 15:11) *
Finns sånt? Fönstren öppnas ju, men det räcker inte, så dörren borde styras på samma sätt. Har nån sett nåt sånt eller hittat på nåt eget? Alternativt installerar man en badrumsfläkt (eller kanske datorfläkt?) som man kopplar till en termostat. Nån som gjort det?

Det går att använda samma fläkt som värmefläkten. Jag har kört fläkten (julas lillaröda) en stund utan värme idag. Om jag vill ha automatisk styrning v den kan temperaturvakten (köpt separat på CO) ställas inåt motsatt håll. Men den har inte så hög maxtemp den temp, kanske 30 grader tror jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon