Full version: Pelargon på pelargon
Malva15
Jag har en äggskalspelargon som efter att den blommat klart fick en miniplanta som vuxit ut i toppen på blomstängeln och nu har den dessutom fått knopp.
Är det vanligt att pelargoner beter sig så här? g.gif
abbbe
Intressant det där. Har för mig att jag läst andra trådar här på odla om det. Men mig har det aldrig hänt.
Nina K
Jag tror nästan att det beror lite på från sort till sort. Jag hade aldrig sett det tidigare förrän jag skaffade en "black magic appleblossom". Hos dessa är det nästan mer regel än undantag. Det verkar också ske oftare under sensommaren. Det känns lite slöseri på energi...jag menar...vad ska det vara bra för då blomman ändå dör och ramlar av sedan slap.gif smile.gif
Malva15
Tack för svar! smile.gif Det är äggskalspelargonen Dylan Cherone som beter sig så här hos mig.
Tycker också det verkar vara slöseri med energi men kanske det har någon naturlig orsak? Som överlevnadsinstinkt? confused.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon