Full version: Gräsfri tomt någon?
merlin68
Vår gräsmatta har sedan vi flyttade hit 2003 sakta men säkert fått ge vika för perennarabatter, växthus, damm och köksträdgård. Ca 70% gräsmatta har grävts bort coolgleam.gif . Funderar på att avlägsna ännu mer och förvandla resten till en liten vildäng smile.gif Någon som har tagit bort det mesta av gräset ur sin trädgård?
Nina K
Jag skulle gärna göra om mer gräs till rabatter, men det ligger på norrsidan så det är inte mycket som växer ändå. De flesta trädgårdar är bara stora tråkiga gräsplättar och det är ju inte spännande alls.
Men jag kan ändå tycka att det är väldigt vackert att ha kvar någon plätt eller remsa gräs, för det gör sig väldigt fint som strukturerad/ansad kontrast till de mer vilda rabatterna.
ingrids
Jag är på väg mot gräslöshet, väljer grus och rabatter istället. Jag har en liten trädgård sisådär 120 m2.
kerstin z5-6
Gör mitt bästa jag med.Har gott om ängar runt om så det är inte ett alternativ.
Stor tomt så det tar tid av bli av med gräsmattan ..
Sidan mot nordöst är helt grusad med torvbäddar o nedsäkta grus bäddar.Mest lättskott av alla och ett otal växter trivs där
Överbölingen
Kerstin! Jag småler och smilar en smula!
Orkidétjuven
Jättebra ide biggrin.gif
kerstin z5-6
smilar tebaxs Bengt:)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon