Hej! Vårlök (bild 3) och akleja (bild 6) kan jag se. Bild 7 är mycket riktigt pion. Knoppen ser ut som syrén. Det som växer bredvid tulpanerna är lite för litet för att jag ska kunna se det -- om du tar en närbild finns det helt säkert någon som kan identifiera det. Riddarsporre kanske?
tanteva
25-04-2011, 14:30
Försökte googla o hitta en bild på riddarsporre, men jag ser inte bladen så bra på bilderna. Har i alla fall varit ute i trädgården igen med kameran för att ta en närbild. Det blev givetvis massor med foton så det blev ett nytt inlägg i bloggen http://rosenhallon.blogspot.com/2011/04/dagens-foton.html
Aqvakul
25-04-2011, 14:40
Det ser ut som Riddarsporre...
Peztis
25-04-2011, 20:43
Bilden under tulpanen med knop ser ut som astrar, de kommer att blomma i höst. Bilden under den ser lite ut osm akleja men inte riktigt så det kan vara aklejruta.
Sista bilden är tibast. Vacker men väldigt giftig.
Kamilla_I
25-04-2011, 21:07
Det som du har brevid tulpanerna skulle jag säga var stormhatt, otroligt vacker, men giftig... det kan vara riddare också, du får vänta tills den blommar, alternativt att du fotar senare
tanteva
25-04-2011, 21:15
Ha ha - verkar ha mycket giftigt i trädgården
Aqvakul
25-04-2011, 21:21
CITAT (Kamilla_I @ 25-04-2011, 22:07)
Det som du har brevid tulpanerna skulle jag säga var stormhatt, otroligt vacker, men giftig... det kan vara riddare också, du får vänta tills den blommar, alternativt att du fotar senare
Jag tror fortfarande mer på riddarsporre.. (inte så giftig som stormhatt)
kerstin z5-6
25-04-2011, 21:26
många saker är giftiga dock har INGA barn dött av att äta trädgårdsväxter sen adam var länsman .. det du har kan vara , riddarsporre, stormhatt , astrantia mfl ta ett närfoto så kan vi svara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.