tanteva
Det händer massor i min trädgård. Tänk om jag vetat hur kul det var med trädgård - då hade jag köpt hus för längesen smile.gif

Titta gärna in på min blog och se om ni känner igen mina växter:
http://rosenhallon.blogspot.com/2011/04/paskhelg.html
Tulipanaros
Hej! Vårlök (bild 3) och akleja (bild 6) kan jag se. Bild 7 är mycket riktigt pion. Knoppen ser ut som syrén. Det som växer bredvid tulpanerna är lite för litet för att jag ska kunna se det -- om du tar en närbild finns det helt säkert någon som kan identifiera det. Riddarsporre kanske?
tanteva
Försökte googla o hitta en bild på riddarsporre, men jag ser inte bladen så bra på bilderna. Har i alla fall varit ute i trädgården igen med kameran för att ta en närbild. Det blev givetvis massor med foton så det blev ett nytt inlägg i bloggen smile.gif
http://rosenhallon.blogspot.com/2011/04/dagens-foton.html
Aqvakul
Det ser ut som Riddarsporre...
Peztis
Bilden under tulpanen med knop ser ut som astrar, de kommer att blomma i höst.
Bilden under den ser lite ut osm akleja men inte riktigt så det kan vara aklejruta.

Sista bilden är tibast. Vacker men väldigt giftig.
Kamilla_I
Det som du har brevid tulpanerna skulle jag säga var stormhatt, otroligt vacker, men giftig...
det kan vara riddare också, du får vänta tills den blommar, alternativt att du fotar senare wink.gif
tanteva
Ha ha - verkar ha mycket giftigt i trädgården crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Kamilla_I @ 25-04-2011, 22:07) *
Det som du har brevid tulpanerna skulle jag säga var stormhatt, otroligt vacker, men giftig...
det kan vara riddare också, du får vänta tills den blommar, alternativt att du fotar senare wink.gif

Jag tror fortfarande mer på riddarsporre.. (inte så giftig som stormhatt)
kerstin z5-6
många saker är giftiga dock har INGA barn dött av att äta trädgårdsväxter sen adam var länsman ..
det du har kan vara , riddarsporre, stormhatt , astrantia mfl
ta ett närfoto så kan vi svara
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon