Full version: En liten sötnos
Christa
Visst är han söt den lilla plutten!

[attachment=60078:Lammet.jpg]

Han har inte fått tillräckligt med mjölk från sin mamma så därför är han så tam. Han lät sig villigt klappas tills tackan ropade på honom.

Då blev han lite orolig och så svarade han med ett litet määä och skuttade in i ladan.

Meriona
wub.gif wub.gif Ja det var en luddig gullig en!
Berith
CITAT (Christa @ 26-04-2011, 09:23) *
---Han har inte fått tillräckligt med mjölk från sin mamma så därför är han så tam. ---

Javisst är han söt. yes.gif

Men hur vet du att han är tam för att han inte fått tillräckligt med mjölk...? g.gif
Christa
CITAT (Berith @ 27-04-2011, 07:54) *
Javisst är han söt. yes.gif

Men hur vet du att han är tam för att han inte fått tillräckligt med mjölk...? g.gif

Därför att ägarna sa det. Det är bara flasklamm som vanligtvis blir så präglade på människor.
Berith
CITAT (Christa @ 27-04-2011, 08:16) *
Därför att ägarna sa det. Det är bara flasklamm som vanligtvis blir så präglade på människor.

Aha! Förstod inte att han fått flaska istället, och att det var därför som han blivit tamare än dom andra. Trodde du menade att han gått hungrig så länge att han därför sökte sej till människor. slap.gif
Christa
CITAT (Berith @ 27-04-2011, 08:24) *
Aha! Förstod inte att han fått flaska istället, och att det var därför som han blivit tamare än dom andra. Trodde du menade att han gått hungrig så länge att han därför sökte sej till människor. slap.gif

Det var jag som var otydlig. Jag glömde skriva att han fått flaska. Han är bara två veckor gammal.

Jag har hälsat på många flasklamm genom åren men jag har aldrig klappat något lamm som stått stilla så länge och blundat och verkligen sett ut att njuta av det. Dom brukar ha så mycket spring i benen så dom inte har ro att stå still så länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon