Full version: Gurkproblem
Lotzki
Hej!
Jag behöver hjälp med vad jag ska göra med mina gurkplantor. Jag har haft dem stående på ett bord mitt i ett rum , men började då se att bladen gulnar och skrumpnar ihop så jag flyttade dem till fönster i söderläge.
(i tron att det skulle hjälpa). Men det visar på samma mönster, nya gröna blad kommer som sedan gulnar och skrumpnar ihop. Jag kan inte se någon ohyra på bladen och jorden är bauhus kogödsel. Är det någon duktig odlare som kan ge mig förslag på åtgärder, går de att rädda, eller är det bäst att så nya?

Jag är oerhört tacksam med all hjälp jag kan få om min små gurkplantor.

Lotta!

Bifogar 3 bilder.
Tulipanaros
Mittenbilden ser ut som brännskador, av för skarp sol och långsam avhärdning. I övrigt skulle jag gissa att inomhusluften är för torr och att gurkan längtar ut i jorden. Lite tidigt för gurka dock: den brukar sås 4--5 veckor före utplantering och den tål ingen frost över huvud taget. Har du ett uppvärmt växthus?
rosita
Jag tycker också att det ser ut som brännskador....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon