merlin68
Hittade den här artikeln på nätet yaay.gif

http://www.e24.se/toppjobb/karriar/10-sake...13.e24#?imgID=9

omk
Säger / gör folk sådana här grejer på jobbet, verkligen ???

Tråden handlar väl inte BARA om artikeln, så ...

Vad gäller att "göra bort sig" ... DET är en helt annan sak !!
Har 2 grejer som jag fortf skrattar åt, men som, när de hände, INTE var så kul ...

1. Vice brandchef i X-stad. Han är en riktig charmör och hans fru vet om det. Jag sprang på honom och hans fru på en stormarknad. Han säger "Hej, hur är det ?" Jag stirrar, fattar inte vem han är, men när jag väl gör det, säger jag "Nämen HEJ, jag kände inte igen dej med kläder på !" w00t.gif Hans fru verkligen VRÅLstirrar på mig OCH honom. SÅÅÅ PINSAMT !! blush.gif Vad jag menade var, att jag inte kände igen honom med CIVILA kläder på. Var ju van att se honom i uniform ... Kommer inte ihåg hur jag kom därifrån, men mumlade väl nåt om att jag hade bråttom ...

2. En jättetrevlig, men orolig äldre man ringer till mig och vill ha hjälp till sin fru, som har ramlat och troligen brutit lårbenshalsen. Jag hör, i telefon, hur det låter i bakgrunden, som om nån hade ont, och frågar om det är frun jag hör, varvid maken säger "Nej, det är vår hund ..." Hoppsan !! whist.gif
HUR fortsätter man det samtalet ?? PINSAMT !! Men det redde upp sig på nåt sätt och jag tror inte att nån tog illa vid sig.
giggle.gif
Myosotis
CITAT (omk @ 27-04-2011, 01:07) *
..."Nämen HEJ, jag kände inte igen dej med kläder på !"...

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
merlin68
Var på första hjälpen kurs med kollegorna. Parades ihop med en kollega som inte var så noga med den personliga hygienen. Jag klarade nästan hela kursen genom att andas genom munnen för att minska intaget av hans död-man- i -månadsgamla- svettiga kläder lukt. När vi skulle träna momentet" framstupa sidoläge" avfyrade han världens brakfis! Det blev droppen... jag fick en våldsam uppkastning ...rakt på honom sick.gif . Nästa dag hade han rena kläder på sig för första gången på länge whistling.gif
Huggorm
CITAT (merlin68 @ 27-04-2011, 21:57) *
Var på första hjälpen kurs med kollegorna. Parades ihop med en kollega som inte var så noga med den personliga hygienen. Jag klarade nästan hela kursen genom att andas genom munnen för att minska intaget av hans död-man- i -månadsgamla- svettiga kläder lukt. När vi skulle träna momentet" framstupa sidoläge" avfyrade han världens brakfis! Det blev droppen... jag fick en våldsam uppkastning ...rakt på honom sick.gif . Nästa dag hade han rena kläder på sig för första gången på länge whistling.gif

Hade han rena kläder för att spyorna blev för mycket till och med för honom, eller hade han faktiskt förstått något?
merlin68
CITAT (Huggorm @ 27-04-2011, 22:04) *
Hade han rena kläder för att spyorna blev för mycket till och med för honom, eller hade han faktiskt förstått något?

Vet inte - tror inte han förstod hur mycket han stank. En arbetskamrat (mkt pedagogisk sådan) talade till slut om för honom lite försiktigt att alla led av hans odör. Personalrummet luktade i timmar efter att han hade varit där. Efter det blev det iaf något bättre - åtminstone periodvis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon