Josefine82
Ska jag plantera om plantan? Det är ampell tomatplantor. /Nybörjare

Sorten heter Hundreds & Thousends
Eva i Västerås
När rötterna börjar fylla krukan är det dags att plantera om.
Josefine82
Okej då kan jag nog vänta ett tag till, man anar rötterna, men krukan är inte fylld med rötter än. Tack snälla!
catski
Ville bara säga att du valt en av mina favorit sorter! dom är som smågodis.... som den heter så blir det hur många tomater som helst.Mums börjar nästan dregla när jag tänker på dom yaay.gif
Jag brukar inte ha mina tomater som ampel utan binda upp dom i garn, men det är ju egentligen en ampeltomat oavsett vilket tycker jag att dom behöver stöd/bindas upp i jätte- grens- klasarna.
Tycker att denna sort är lite ranglig/tanig som liten planta, men den blir bättre sedan.Se bara till att den får mycket ljus.

Lycka till och smakliga tomater i sommar!
Ingridsberg
Så länge den står i bra planteringsjord så tycker jag krukan ser stor nog ut för att stå kvar ett tag men precis som Eva säger så är det rötterna man går efter.
Josefine82
Å vad roligt att det är en god sort, jag är nybörjare så detta ska bli spännande. Får hoppas det blir tomater överhuvudtaget! tongue.gif Vad har du dem i för kruka? Har du en planta i varje eller typ 2 i varje? Förresten bladen är ljusgröna, är det så de ska vara eller mår plantorna dåligt? De ser väldigt friska ut, förutom att de inte är mörkgröna. De står väldigt ljust kan tillgägas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon