Hej!!
Är på väg att köpa min allra först trädgårdsslang. (då jag inhandlade en liten kolonistuga i höstas). Men… vilken skall man köpa?? Det verkar ju vara en vetenskap. Vill gärna köpa rätt från början. Måste vara minst 20 meter.
Har du några bra tips och råd om en dock så enkel liten pryl??
Hej från Joco!
Överbölingen
28-04-2011, 07:25
Håller med dig.
Ingen kunskap men väl + och - erfarenheter.
Slang nr 1. Inköptes när jag bygde villan 1975. Inga minnen av vad den kostade då. Gul och armetad. Tro det eller ej, men trots kvarglömd ute några vintrar så är den fortfarande hel. Sonen har den fortfarande på en ny gardenaslangvagn. Kapad någon dm i ändarna.
Efter köpet av Överböle så har vi inhandlat diverse slangar och konstaterat att de billiga spricker i solen. Får sprickor när man kör över med tungt lass tom slang osv.
Har en "gul" nu också och den är 15 år. Gröna går sönder. Senaste en lite dyrare från COOP är bra. Randig röd och grå. Vi behöver 60 m slang för att nå allt som behöver vattnas.
Värre är att hitta bra kopplingar och att hålla reda på dem.
Generellt så går det åt 4 dåliga slangar på en tioårsperiod. En bra slang klarar längre tid och kostar som 2 till tre billigare. Handlar ju egentligen mest om investeringsutgiften.