Skryppan
28-04-2011, 17:14
Törs man det? De är hemskt mycket billigare än i Sverige. Funderar på ligusterplantor på 150 cm. Är det nån annan som vågat?
Jag har beställt idegransplantor i samma storlek (125-150 cm) från en firma i Tyskland (Pflanzen Ohmann) och det var kanon! Mycket billigare som sagt och frakten funkade fint. Jag bor i zon 2, tror möjligen jag hade varit försiktigare om jag hade bott i en kallare zon, plantorna har ju växt upp i ett annat klimat.
Garden bliss
01-05-2011, 09:33
Vad jag har förstått är det andra här som har beställt med goda resultat. Har själv lagt en order på bokplantor helt nyligen och hoppas att det går bra. Priserna var ju verkligen jättebra. Att det kan vara sådana skillnader.
Funderar på en sak vad det gäller ligustern. Den ska ju klippas ned hårt för att bli buskig och tät. Funkar det bra när man köper såpass långa plantor?
Några år senare... är ni nöjda? Funderar på att beställa Bokplantor från Eggert.
Jag och en väninna beställde både avenbok häck och andra buskar förra året och allt var till full belåtenhet. Rosor de har är dock för små för min smak och inte full a-klass.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.