Full version: Hund beteende
boxer2
Hej!

Min väns hund, en gammal Norwichterrier hane, ej kastrerad tuggar avigt/konstigt utan att ha något i munnen, han liksom "darrar" i käken. någon som har en aning om varför han gör så?

Tack på förhand.
Gunilla T
Spännande dofter...av flickor?
boxer2
CITAT (Gunilla T @ 28-04-2011, 19:01) *
Spännande dofter...av flickor?

Jag vet inte det.... för det har börjat nu. har aldrig sett det förut.
Fler ideer??? Någon???
Whiskuchi
Gör han det efter att ha nosat på något? I så fall tror jag också att han flemar, drar upp doftmolekyler till vomeronasalorganet.
boxer2
Nej han gör inget sådant, det bara kommer.
Myosotis
Smärtor?
boxer2
CITAT (Myosotis @ 28-04-2011, 19:38) *
Smärtor?

Ja det kan det kanske va. Hoppas inte.
*Stintan*
Om det vore min hund skulle jag ta kontakt med en veterinär.
zaaritha
Tandsten? Tandvärk?
Motti
du skriver en gammal terrier då skulle jag tippa på tandproblem efter som han liksom tuggar,skulle uppmana ägaren att kolla upp hundens tandstatus,hundar kan till och med bli aggresiva av sådant.Så fort en hund visar ett avikande betende bör man åka till Vet.
Anna-Karin Lundberg
Mitt tips är att kolla öronen, när de "tuggar på sidan" tror jag på smärta/irritation i örat eller kanske tänderna. Öronen är lätt att kolla, tänderna är det nog veterinär/tandläkare som ska undersöka.

Har han tidigare trimmats men inte nu? Eller bytt trimmare? Kolla att han inte bara har hår i öronen! Eller irritation.
Lycka till!
Samsara
CITAT (boxer2 @ 28-04-2011, 18:56) *
Hej!

Min väns hund, en gammal Norwichterrier hane, ej kastrerad tuggar avigt/konstigt utan att ha något i munnen, han liksom "darrar" i käken. någon som har en aning om varför han gör så?

Tack på förhand.

Så gör min mammas hanhund när det finns löptikar i området. Men det är alltid värt att kolla upp så att det inte är något.
boxer2
Han tuggade av smärta, det var en tand som gjorde ont. Sen tanden kom ut, slutade han tugga.
Myosotis
Skönt att han mår bättre!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon