Full version: Sansevierian fruktar!
evaisa
Fr frsta gngen har sans ballyi blommat. Nu sitter det ngra grna frukter p stngeln som frhoppningsvis blir rda och mogna.

[attachment=60164:fruktar_001.JPG]

[attachment=60165:fruktar_002.JPG]
Woodii
Oj, kul! r de giftiga?
evaisa
Det var en lurig frga! Det har ju ftt ngra doser med systematiskt gift, men annars vet jag inte. Men, frukterna SKALL inte tas. De skall ss! I alla fall frna - om och nr de nu blir mogna.
evaisa
Igr tog jag kort p de grna frukterna..och idag s r tv av dem rda! r det inte konstigt? Hr har jag vntat p att de skall mogna s verkar det som att de mognar av att hamna p Odla!
smiley_small_hug.gif
Platinum
Grattis smiley_small_hug.gif
evaisa
Tack! Sedan r det dags fr nsta spnnande vntan. Bren kan vara hybrider. Jag frskte korspollinera tv olika sansevierior men anvnde bara en pensel - s det kan ocks vara en sjlvpollinering. Men om NGRA r kanske jag vet.

Eftersom frldrarna r relativt lika arter s...... fr jag nog vnta lnge innan jag vet. naughty.gif

[attachment=60202:b_r_007.JPG]
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon