Full version: Nybörjarfråga igen
tanteva
Hej! Nu är jag här igen med mina nybörjarfrågor. På tomten har vi ett land som tydligen legat i träda i 1-2 år. Det ser ut som på bilden:

Som jag har förstått det så har det legat så här under plasten för att det var nåt ogräs där. Nu vill ju jag använda landet, så lite morötter och annat smått och gott.

Så ... vad ska man göra? Har ett svagt minne att jag läst nånstans att man ska gräva upp alltihopa - typ vända runt jorden. Stämmer det? Ska man tillsätta ny jord? Nåt annat?

Tack för hjälpen blomma.gif
Klint
Först får du väl kolla hur det ser ut under,vet du vad för ogräs kirskål har jag hört behöver vara täckt 2 år för att bli av med.Jag hade nog tatt grepen och rört runt så jorden blir porös plockat bort alla rottrådar och annat som ev ligger kvar och sen på med gödsel och blandat (tex "ko i säck" )om du har kompostjord är det ju också bra Lycka till smile.gif
tanteva
Om man börjar gräva runt - hur djupt gräver man? Räcker 1 dm? Eller mer?

Maken har för sig att det varit tistlar o att det var därför det legat så här.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon