CITAT (siberia @ 01-05-2011, 09:09)

Hej e,
Du skulle inte vilja byta några tomatplantor mot tex aloe vera-skott? Min tomat-förodling gick det inte så bra för i år... La precis upp en tråd här:
http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=107103Lycka till med vardagsrumstomaterna
/nils
Åh, hej Nils! Jag hade glömt bort detta forum tills nu!
Jag är inte intresserad av aloe vera-skott MEN jag kan absolut skicka dig några tomatplantor ifall du tror att det verkligen skulle fungera och att de inte skulle dö! De har blivit ganska stora nu...
Jag planterade om mina favoritplantor i en stor ful hink så de ska kunna bli stora och fina, men jag upptäckte att rötterna var ganska små och fyllde inte alls på något vis krukan jag hade dem i innan, trots att de är sex stycken. Tror ni att de kommer må bra i den där fula hinken? : D
/e
Åh förresten!
Det ni ser mellan tomatplantorna är rödbetor TROR jag, eller möjligtvis persilja, och de mår absolut inte så bra, men det struntar jag i! Jag är endast intresserad av mina kära tomater. Mitt försök till dillodling i krokodilkrukan fungerade väldigt väl som ni ser, jag är otroligt stolt över den plantan. Den har varit möglig i flera månader.
/e