Full version: Tider 1 maj.
andersen
Stockholm
9.30-10.30 Förstamajmöte vid La Mano, John Hörnquist (v) och Carolina Köhler de Castro, Ung Vänster, talar.
12.00 Samling vid Medborgarplatsen. Tal av Ann-Margerethe Livh, Håkan Jörnhed (v), Sandra Lindqvist, VSF och Johanna Granbom från Ung Vänster. Konferencier är Christel Westerberg. Boris and the Jeltsins spelar.
13.00 Avmarsch mot Kungsträdgården
14.00 Tal av Josefin Brink (v), Jenny Bengtsson, Hotell och restaurangfacket, Elin Melander, VSF, Tove Liljeholm, Ung Vänster. Marit Bergman och Rebecca och Fiona spelar.

Klippt och klistrat från våran hemsida.

Piccante
jag brukar inte demonstrera på 1 maj men i år känns det nästan som man borde gå ut och säga vad man tycker om regeringen. thumbdown.gif
Huggorm
Skulle inte förvåna mig om många nöjer sig med påskupproret för sjukförsäkringen, och stannar hemma och grillar på första maj i stället
RibesRubusVitis
12-12:30 spelar Bleckhornen vid Palaestra, därpå rektorsuppvaktning med nationernas fanborg och Lunds Studentsångförening. Sedan ca 13 Bleckhornens vårkonsert på Tegnérplatsen.
gnon49
CITAT (Huggorm @ 29-04-2011, 20:38) *
Skulle inte förvåna mig om många nöjer sig med påskupproret för sjukförsäkringen, och stannar hemma och grillar på första maj i stället

Undrar om Vanja tänker tala i år på 1:a maj om dom giriga kapitalisterna utan att ha vett att rodna. Vinka till folket och säg några kloka ord. Sedan är det ett helt år till nästa prövning. Förr hade 1:a maj en innebörd, idag ett politiskt verktyg för makteliten inom partiet o Lo.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon