Full version: Höstanemonerna
josohl
Har era höstanemoner kommit upp? Jag kan inte se några nya skott alls på någon av mina tre plantor... (zon 2)
Garden bliss
Jag tänkte på precis samma sak idag. Planterade i höstas, ser helt döda ut allihopa. Jag bor i zon 1. Nån som vet?
Eva i Skåne
Jag tror inte ni ska ge upp. Höstanemoner är sena och mina syntes knappt när jag grävde upp och flyttade några för en vecka sen.
lottapotta
Men, kära nån! Jag såg inte den här tråden. Har ju precis postat en ny på samma tema...
Inte kunde jag väl tänka mig att någon hade samma problem som jag.
Vad fint! Då har mina robustissima kanske överlevt trots allt och bara är lite sena! bravo.gif
josohl
Hmm, fortfarande inte ett grönt livstecken ens från min stora rugge, nu börjar jag misströsta...
kerstin z5-6
De kan vara mkt sena
josohl
Idag grävde jag faktiskt upp en av mina mindre ruggar för att se om det fanns några livstecken - och se det gjorde det! Under jordytan fanns massa små nya skott! Hoppas nu jag inte skadat/stört den med min otålighet, men jag ville veta om den var död eller inte och om jag därmed hade nåt "hål" i rabatten som behövde fyllas med nåt nytt eller inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon