Full version: avvikande beteende
Överbölingen
Den gångna veckan har frugan gått morgonpromenaden med hundarna. KH tax och en jämttik.
Varje gång hon har gått västrut så har jämttiken kastat sig ner och rullat runt på samma ställe.
Hon har rullat sig i kadaver förr. Bl a ett björnrivet älgkadaver ett hundratal meter från vårt hus. Det blev bad för båda jyckarna den kvällen.
Kan det ha legat ett kadaver i vägkanten just där men omhändertaget av räv ock korp?

Iofs vet jag att hundar gärn rullar sig. Men exakt på samma plats under en veckas tid?
ingrid fuxwall
Min hund gör samma sak och jag inbillar mig att det är något udda som passerat.
Anki på Öland
För mina skulle det räcka med en död mask - det är mumma att rulla sig i.....
Överbölingen
En maxhög jämthundstik rullar thumbdown.gif sig inte i en daqggmask
Motti
Hundar har ju ett enormt utvecklat luktsinne ,läste i Jaktjournalen om det för många år sedan ,de kan ju till och med lukta fram lik i vatten.Har själv haft Beaglar som har ett väldigt gott luktsinne och annvänds ofta av tullen.Hundar brukar ju rulla sig i något som de tycker lukta underbart även om det är en skit men jag tror också hundar rullar sig av glädje och kanske de då ha en favoritplats där de gillar att rullar, sig särskillt där ;)och varför inte vi har ju också våra favoritplatser även om vi inte precis slänger oss där och rullar runt smile.gif
Inga från Närke
CITAT (Anki på Öland @ 29-04-2011, 22:09) *
För mina skulle det räcka med en död mask - det är mumma att rulla sig i.....

Så gör Nemo också. Jag tror det är för att de inte vill ha någon annan lukt än sin i t.ex. trädgården. Brukar se att där en katt har gått fram på tomten så måste Nemo rulla sig och lämna sin doft, lika dant som de gör när de pinkar på samma ställe som andra hundar.
boxer2
Min valp brukar oxå rulla sig på olika platser, men att rullar sig av glädje visste jag inte. Men nu de senaste gångerna så har hon endast "rullat" huvet på gräset. För bekväm för att rulla hela sig????
Myosotis
CITAT (Motti @ 29-04-2011, 23:50) *
...jag tror också hundar rullar sig av glädje...

Det kan nog stämma. Eller något slags överslagsbeteende/överskottsenergi. Min daghund har fått vanan att varje gång jag går in in badrummet reser hon sig, skakar sig och börjar sedan rulla sig på mattan. Jag tror att hon egentligen vill följa med in och så blir det en reaktion på att jag stänger dörren om mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon