merlin68
Hittade den här vackra bilden som visar paeonia mascula (korallpion) i ett slags woodland wub.gif Äntligen har jag fått svaret på vad jag vad jag ska göra av alla självsådda pioner yahoo.gif

http://calphotos.berkeley.edu/cgi/img_quer...+0000+1206+0588
Eva i Skåne
Snacka om pionskog! Blir din lika imponerande får du vara snäll och lägga upp en bild smile.gif
Man ser inte inte skogen för alla träd. Vet inte hur jag ska få till det här, men man ser inte blommorna för alla pioner, kanske biggrin.gif
Blomstertanten
En pionskog!!! duh.gif Jösses så läckert!
Får nog skaffa fler pioner att plantera i Körsbärslunden bravo.gif
ingrids
Helt fantastiskt! (Fast jag trodde det skulle vara en bild på jättehöga buskpioner ...)
mojan
Wow!
Igår fyndade jag en trädpion. Nu gäller det att hitta den allra bästa och vackraste platsen till den.
En duktig trädgårdsägare gör tvärtom planerar och köper sen rätt växt. Men så tråkig är inte jag. crazy.gif
Tips mottages gärna!
merlin68
CITAT (mojan @ 01-05-2011, 09:34) *
Wow!
Igår fyndade jag en trädpion. Nu gäller det att hitta den allra bästa och vackraste platsen till den.
En duktig trädgårdsägare gör tvärtom planerar och köper sen rätt växt. Men så tråkig är inte jag. crazy.gif
Tips mottages gärna!

Ha ha känner igen mig whist.gif Den vill inte ha det blöt om rötterna, vi har flera i en sluttning med sol nästan hela dagen sommartid. Lycka till trädpioner är så himla vackra wub.gif
mojan
Tack för synpunkt!
Hade också tänkt mig att plantera den i en slänt, har en plats med sol morgon och kväll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon