Eva i Skåne
När vi flyttade och slängde en massa saker gjorde vi även några fynd rolleyes.gif Bl a en babykorg i rotting med stativ/benställning som någon kasserat. Den ser ut att kunna vara från 40-talet eller så. Genast såg trädgårdsodlaren i mig möjligheter och vips så var den i vårt garage.

Jag vill ha den ute på gräset och inser att korgen mår bra av nån behandling för att inte bli förstörd på en eller två säsonger, men hur? Helst inte för mycket jobb! Jag får borra hål i underdelen av korgen för regnvatten. Underdelen och sidoskyddet i korgen är av plywood. Underdelen kommer inte att hålla för att fylla korgen, som är ganska djup, med jord, men om jag planterar i krukor och sätter i korgen ska det nog gå bra.

Kom gärna med idéer både på behandling och plantering!
Blomstertanten
Plastad insida och linoljad utsida. Blanda kokt linolja med lite terpentin. Jag har gjort halssmycken av trä som jag behandlat med det och har till o med badat med halsbandet på utan att det blev skadat.
malcolm
Sprutlackera med lack
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon