KRT
Inser att det nog kommer bli rejält mycket kallare nästa vecka (SMHI har tom hotat m +1 nattetid!!!), och det tror jag inte mina tomater, chili och kottepalm trivs med! Kan inte flytta in alla igen, vissa har blivit för stora, så jag funderat på att köpa någon slags miniväxthus till hyfsat pris - som en nödåtgärd smile.gif

Har surfat runt och hittat på både Jula & Biltema, men deras är "bara" 110 resp 125 cm höga. Går det att få tag på något liknande i ungefär samma prisklass som är något högre????

Vill inte lägga 2000 på ett riktigt väggväxthus eftersom vi just nu velar mellan att bygga uterum och orangeri.... Men ett uterum smäller man ju inte upp på en helg wink.gif

Har ni tips eller har sett just detta låt mig veta, jag behöver det snarast!!!!!
Davidoff
Tyvärr. Men Willab har jubileumspaket på sina just nu, inklusive värmare.
Biggan_
Ö&B har ett på 195 cm i sitt reklamblad på sidan 3!

Reklambladet

gnon49
Både Jula o ÖB har växthus som är över 190cm höga. 3-400 kr tror jag dom kostar.
KRT
Tack för tipset, det från ÖoB är ser ut att vara precis vad jag letar efter!!! Där får jag för att jag tänker på miljön och undanber mig reklam smile.gif
KRT
Nu är växthus från ÖoB inhandlat och monterat. Vilket plockepinn att få ihop, men det var i sista minuten, det var bara precis plusgrader i morse!
Det bästa var att både mina två höga chili samt två tomater m långa stödpinnar gick in - tack vare att det är 195 högt!

Tack alla för tipsen!
Taraxacum
Ska också ta en sväng till Ö&B. Köpte minimini på biltema, men tror inte det förslår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon