Fjällroosens
30-04-2011, 19:16
Är det för tidigt att ta bort juteväven från rosorna (kanadensiska buskrosor bl a) nu?? Bor i zon 8, björken har inga musöron bara gröna knoppar.
kerstin z5-6
30-04-2011, 19:18
Har mer att göra med tjäldjupet på rosens växtplats än björkbladen.Ingen tjäle kvar ta av, kvar? behåll
Fjällroosens
30-04-2011, 19:28
Jaha! Jag tror inte att det är någon tjäle kvar. Måste kolla imorgon. I vilket fall som helst så är tjälen i så fall ganska djupt ner. Super tack för informationen, jag har undrat just vad det är som räknas. Tyvärr så har sorkarna huserat fritt så rosorna ser lite skamfilade ut, men det kommer knoppar så dom repar sig nog.
kerstin z5-6
01-05-2011, 08:27
Om tjälen är borta brukar jag även starta bevattna de som jag planterat i fjol.Särkilt om det varit en torr vår och om de har sorkskada behöver de vätska
Fjällroosens
02-05-2011, 20:47
Ja då ska jag vattna dom lite, för torrt är det i jorden faktiskt. Jag köpte en Persian Yellow på sensommaren på rea som jag täckte av igår. Hade inte så stora förväntningar på att den skulle ha klarat sig men den var full med bladknoppar, kul.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.