Hej! Har en stadig gammal trotjänare – Husqvarna Royal 46, lite knackigt går den men har ändå funkat i ca 12 år utan problem . Så nu när jag skulle premiärköra den för året – choke ploppen har 1 cm hål i sig, möss har gnagit (för första gången någonsin!). Har ringt och kollat, man ska kunna få ut alltihopa men jag lyckas inte, det är liksom en vit plastgrej innanför. Det här är knivigt – har ingen bil, så med taxi skulle det bli dyrt att köra 5 mil till närmsta verkstad. Någon idé???
Funderar på ny gräsklippare men verkar inte finnas det jag behöver idag:
Har naturtomt, mossa/gräs, en del upp och ner slänter, jag är ganska liten kvinna så mer än dom 27kilo jag har nu klarar jag inte. Den här maskinen har ändå klarat att tugga sig fram, och med ett enda stort knivblad har den även klarat av små krockar med småstenar. En riktig powerhorse i litet format. Finns detta idag?? Husqvarna m145 hittar jag på Husqvarnas sida – men hittar inga omdömen. Partners billiga för runt 2000kr, vill inte ha multiklipp så sidoutkast möjlighet ska finnas. Vill helst inte lägga en hel massa tusenlappar heller på en ny maskin, det är osäkert om jag bor kvar om typ fem år.
Mvh
Linda