Whiskuchi
Jag fick hem min kameraholk igår. När jag kände på insidan tyckte jag att den kändes väldigt slät, visst ska fågelholkar ha lite grövre insida så att ungarna kan klättra upp till hålet? Den är i hårt trä (ask) och det är inte direkt lätt att komma åt inuti så jag kan inte repa den med något heller. Skulle det funka att limma på något, typ glasspinnar, blompinnar etc.? Funkar vanligt trälim i så fall? Eller är det ok med en slät insida?
Whiskuchi
Ingen? Ska jag våga chansa och hänga upp den? (på ett annat ställe i instruktionen stod det förresten att den är av ek vilket jag håller för mer troligt av utseendet att döma. Det är också för hårt för att kunna ruggas upp ur en usel vinkel)
PeterDeleter
Hej

Kan säga av min erfarenhet med liknande holkar (Julas) som ser ut att vara lika släta som den du länkar till är att tyvärr ingen flyttat in i dom tre jag satt upp. Kan vara en tillfällighet iofs. Varför inte bygga en själv. Här har du recept hur jag har gjort.

Bygga webcamholk

coolgleam.gif
Whiskuchi
Annars kan du läsa ursprungsinlägget, jag har redan köpt den. thumbdown.gif
Whiskuchi
Jag gick loss på den med en kniv och lyckade rugga upp ytan. Hoppas det är tillräckligt!
sparvuggla
Förhoppningsvis tar du kontakt med företaget och framför dina klagomål.
Och dom tar fram bättre holk.
PeterDeleter
Sorry, ville bara var hjälpsam.

Men håller med föregående talare. Konstigt det säljs "olämpliga" holkar av "proffs".
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon