Överbölingen
03-05-2011, 09:41
Väldigt rolig och nyttig tråd.
Jag tror jag klickade till här för första gången. Kollade ett trettiotal sidor. Men insåg det lönlösa i att söka något och det är ju inte vad man kallar association.
Har någon någon som helst koll på hur många assar det blir och om det har inträffat att det har blivit en loop? (Dvs att vi är tillbaka med samma ord).
Sedan om det är bra för något, vad det nu kan vara, är väl ytterst tveksamt.
Bra läge för en hjärnforskare kanske. Gratis tillgång till en enorm mängd assar.
Javisst blir det loopar ibland.
Förströelse är det. Nyttigt? ingen aning
Eva-Helene
03-05-2011, 11:19
Nyttigt? Ja absolut! Nu är det iofs länge sedan jag skrev i den tråden, men det triggar igång hjärnan, får en att börja fundera på varför man associerade från
det ordet till just
det - åsså är det en kul grej
malcolm
03-05-2011, 11:22
Roligast är det när svaret blir något helt oväntat, en betydelse som man inte alls tänkt på. Handlar ju inte om synonymer egentligen utan om associationer.
Myosotis
03-05-2011, 11:33
Jag skriver nästan aldrig i den, för mina associationer skulle nog ingen förstå utan att jag förklarar med flera meningar...
En av mina favvotrådar hur skumt man än svarar tycker jag
Eva i Skåne
03-05-2011, 18:07
Jag tycker det är lite roligt med den tråden. Associationerna kräver ingen förklaring. Det är fritt "tänk" och det finns oftast inte tid att skriva nån förklaring för det kan gå snabbt mellan associationerna när många är aktiva och då hinner ens ord bli "förbisprunget".
Jag tycker som Malcolm att det roligaste är när det svänger helt om med en ny tolkning
Jag tycker oxå det är roligt, tanken hoppar högt ibland. En sak begriper jag inte, varje gång jag ska skriva nå´t där så måste jag klicka på "sista sidan" och se´n ner hela vägen....finns det nå´n inställning så man kommer till sista ass´en direkt? (kanske iofs en fråga för forumansv...)
Aqvakul
07-05-2011, 08:54
CITAT (fixarn @ 07-05-2011, 09:48)

Jag tycker oxå det är roligt, tanken hoppar högt ibland. En sak begriper jag inte, varje gång jag ska skriva nå´t där så måste jag klicka på "sista sidan" och se´n ner hela vägen....finns det nå´n inställning så man kommer till sista ass´en direkt? (kanske iofs en fråga för forumansv...)
Klicka på Av:
(före nicket på den som kommit med sista inägget)
Tack, men hit går det att göra så, men på "ass"-sidan kommer den där röda "ett fel uppstod"-rutan upp bara...jag o datorer!
aanderss
11-05-2011, 09:00
de är en mycket kul tråd
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.