KRT
Som rubriken säger - när ör det bäst att flytta en rödbladig perukbuske? Går det att göra nu, när den precis håller på att få blad, eller måste jag vänta till i höst?
merlin68
Omplantera den nu- det är en bra tid nu på våren innan det blir för varmt; tänk bara på att stödvattna de närmaste månaderna om det blir torrt. Har precis planterat om ett gäng buskar rosentry och paradisbuske dock inte perukbuske som tyvärr fattas här hos mig än så länge smile.gif
Cilla
Perukbuske sägs ju ta beskärning illa på våren, men jag vet att Zetas skär sin då och min egen blir demolerad varje vårvinter av rådjur och klarar ändå att skjuta nya skott. Jag tror inte man testat tillräckligt för att säga säkert.
KRT
Mina har farit ganska illa i vinter, vilket är orsaken till att jag vill flytta iaf en av dem. Om det blir en vargavinter till och en av dem står på ett mer fördelaktigt läge är det större chans att jag har kvar iaf en till nästa vår.....

Ska ta fram spaden i kväll - tur att den inte är jättestor smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon