Full version: vaccination
boxer2
Jag har hittat en stor och fin hund park i Fjelie och har läst på deras hemsida att dom ska vara vaccinerade mot vissa saker, vad ingår i tre månaders vaccinationen? Någon som vet?
SannaLasso
Vid tremånadersvaccinationen ("12-veckorsvaccinationen") vaccineras mot valpsjuka, parvovirus och HCC (en smittsam leverinflammation). Numera ofta också mot kennelhosta som tyvärr blir mer och mer vanlig.
merlin68
Min hund blev jättesjuk i kennelhosta när han var 6-månader gammal trots vaccinering. Han behövde vätskedropp och höll bokstavligen på att hosta ihjäl sig och fick mycket hög feber. Kunde inte behålla mat och vatten i en hel vecka. Han blev smittat när vi gick på kennelklubbens lydnadskurs. En annan deltagare tog med sin hund som hostade hela tiden ända tills han blev hemskickad. Hans hund hann smitta hälften av hundarna på kursen ranting.gif Folk är så hänsynslösa!!! Som svar på din fråga skulle jag avråda dig att gå i hundpark med en så ung hund för de har inte tillräcklig med motståndskraft mot sjukdomar i den åldern.
boxer2
Det du skrev Merlin, är värt att tänka på. Hon ska sin vacc i juni och tänkte åka till parken i juli, på semestern. Men nu kommer jag tänka en extra gång först.
Tack så mycket båda för svaren! thanks.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon