Full version: fågel
yla

vad är det för en liten fågel som jag fotade vid ån idag den syns inte så bra men storleken är som en koltrast o en vit o fin haklappa har den
jag är ju inte hemma så jag kan inte kolla mina fågelböcker rolleyes.gif
Berith
Ser appsilut ut som en strömstare! smile.gif Spännande.
Nanna
Var är fågeln, jag ser den inte? blink.gif *något blind*
*Felix matte*
I nedre högra hörnet finns fågeln inom ram.

yla
CITAT (Nanna @ 18-02-2004, 16:54)
Var är fågeln, jag ser den inte? blink.gif *något blind*

ramen i höger hörn är en förstoring av den platsen den sitter på i mitten av bilden ,kan ju vara bra att ha som test ifall man ser illa ,,hmm
den ville inte låta mej komma närmre än så men nu vet jag att det är en strömstare,tack felix matte smile.gif rolleyes.gif
renate
tongue.gif Det är en Strömstare du har fotat,de lever vid strömt vatten,Stranskator lever vid havet så mycket jag vet,har bara sett dem i Norge vid fjorden.
Hälsningar Renate
Eva Swahn
Strömstaren ser ut som en koltrast med vit haklapp.
Standskatan har en svart-vit teckning som påminner om skatans, och har lång spetsig röd näbb och långa röda ben. I Skåne är den vanlig, och blir alltmer synlig "inne i landet" det vill säga inte bara strandfågel.

Strandskata:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=1104&typ=1

Strömstare:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=889&typ=1
Gossen Ruda
Strömstaren är mycket skygg så det är svårt att smyga sig på den. Då är det bättre att sitta still vid ån så kommer men den ofta närmare. Då jag är ute och studerar stenbroar ser jag ofta S. eller oftare så hör jag den. Den har ett skarpt läte. Många häckar just i stenbroar.

Strandskatan börjar bli lite av en stadsfågel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon