Det jag funderar på är hur mycket varmare det blir inne i ett sådant växthus än utomhus, särskilt på nätterna? Jag har förkultiverat bönor, squash, pumpor, purjolök och aburgin inne och undrar när i så fall man borde kunna sätta ut dom i växthuset, hur varmt ska det vara på dagarna och nätterna för att temperaturen i växthuset ska vara tillräckligt hög? Tänkte att jag kan dela av växthuset så att en tredjedel blri isolerad med bubbelplast för att få upp temperaturen ytterligare om det funkar att göra så? Har även paprikor och chiliträd sen i höstas som nog hade velat komma ut i friska luften.
Hur högt till tak skulle ni rekommendera mig att bygga? Det blir ingen sockel utan bara hörnplintar och så träreglar, hur högt ska man göra sidoväggarna och hur högt bör det vara till taknocken för att få ut så mycket som möjligt av den här typen av växthus? Tänkte införskaffa automatiska lucköppnare också.
Ska ha växthuset i hörnan på min köksträdgård, där är matjorden bortgrävd och på det ligger ett tjock lager med sand/fint grus så växthuset kommer stå ovanpå det så växterna tänkte jag ha i krukor.
Jag har ingen erfarenhet av växthus alls men jag hade gärna velat få lite mer utrymme till det förkultiverade så det vore toppen om man kunde få ut allt i ett växthus innan man kan plantera ut det på riktigt. En del växter tänkte jag behålla i väthuset under sommaren, som tomater, chilin och paprikorna och kanske gurkan mm.
SÅ tacksam om ni vill svara, vill helst ut och börja såga nu på direkten