lollinona
Äntligen har vi blivit klara med vårt fina pallkragsland och vår första odlingssäsong har börjat. Vi har aldrig odlat tidigare (förutom när man var barn och bodde hemma). Som nyblivna husägare är detta spännande. Igår åkte chili, tomater, basilika, sallader, smultron, jordgubbar, gräslök med mera ner i jorden. Har lagt på gamla fönster för tillfället för att få upp värmen lite och skydda fröna mot fåglar och annat vilt.
Hur går det för er, har ni börjat att odla ännu?
metbäcksfru
Vår odlingssäsong skall strax påbörjas! happy.gif
  • Pallkragarna ligger hopvikta o väntar på att ställas ut nånstans på gården
  • Jord är inköpt (men måste ha lite mer har jag redan konstaterat)
  • Persilja o gräslök förodlas inomhus, men övriga fröpåsar ligger o väntar på sådd
  • Marktäckduk är ordnad
Så vad sitter jag egentligen här för! *S*
Lycka te med odlingen! tummenupp.gif
Natur liv
Jag har gjort i ordning två dubbelpallkragar och i år koncentrerar jag mig på flerårsväxterna. Oregano, timjan, rosmarin, gräslök, curryört och salvia (även om de sistnämnda kanske inte överlever vintern). Idag ska jag gå på sök efter vad jag ska fylla de andra två dubbelpallkragarna med. Amerikanska blåbär kanske, de borde väl kunna planteras så här års.

Tänk, vad skönt att odlingssäsongen äntligen är här smile.gif
Inez
Är det inte för tidigt för tomater utomhus. Jag vill jättegärna sätta ut mina black russian på grund av platsbrist men har inte vågat än. Ska jag våga?
*Stintan*
Kan man alls fröså chili och tomater utomhus?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon