Full version: Svennis
Kajsa
Tusen tack för rosorna som nu är nästan nergrävda, du är för vänlig smiley_small_hug.gif

Seager Wheeler har jag en fråga om, Roslistan där skriver Anna att den är ca 50 cm och klarar zon 7.
Help me find har bilder på jätteex som blir 2 m, om den är så tuff borde den kunna bli hög här med ?

En av rosorna hade såå kraftiga stjälkar med en halv kruka runt, vad var det för ros ? Etiketten hade farit runt i lådan ?
svennis
CITAT (Kajsa @ 05-05-2011, 20:36) *
Tusen tack för rosorna som nu är nästan nergrävda, du är för vänlig smiley_small_hug.gif

Seager Wheeler har jag en fråga om, Roslistan där skriver Anna att den är ca 50 cm och klarar zon 7.
Help me find har bilder på jätteex som blir 2 m, om den är så tuff borde den kunna bli hög här med ?

En av rosorna hade såå kraftiga stjälkar med en halv kruka runt, vad var det för ros ? Etiketten hade farit runt i lådan ?

De var ju Sköna Helenae, du fick 3. Tror du den klarar sig?
Ha de BRA!
Nu är jag på väg till Liseberg med ROSOR//svennis
Christina i Taxinge~
CITAT (Kajsa @ 05-05-2011, 20:36) *

Ja, Seager Wheeler borde bli stor hos dig också!
När den var som störst hos mig var den ca 175cm hög, men den blir ganska b-r-e-d också!
De senaste två vintrarna har böjt ner hela busken till marken under all snö och i år verkar den ha jobbigt att komma upp igen....
En bild tagen för några år sedan:

[attachment=60360:DSCN4177.JPG]

Ezereht
...mm dumma snö. Bryter sönder så mycket och det är svårt att skydda också.
Kajsa
Tack Christina, jo jag funderade på storleken på Seager Wheeler, har satt den för sig där den inte kan störa andra rosor och 2 m kommer den inte tillåtas bli, hälfen får räcka ! Söta blommor hade den.

Trevligt se dig här igen Christina, längesedan rose.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon