BlivandeFlorist
Har precis börjat på nytt med mina odlingar =)
Skulle gärna vilja ha fler sorter Passiflora än min (antar jag) P.Edulis som är sådd från köpe-frukt.

Vill även ge mig på Chili och är mer intresserad av att få tag i frön/sticklingar från någon som HAR plantor och VET att de blir fina och smakar bra =)

Betalar givetvis eller om ni vill så kan jag även tänka mig bytes-handel då jag syr mycket, framförallt barn/bebis kläder av egen design och med eget "märke" : LittleLennie.

Så tveka inte att skriva här i tråden ni som vill "bli av med" några sticklingar/frön =)
BELLA
Hej BlivandeFlorist!
Jag går precis och funderar på vad jag ska göra med alla överblivna chilifrösådder här! Så lämpligt!
Jag har över av:
  • Pretty in Purple
  • Blue Christmas
  • Peruvian Purple
  • Kali Mirch
  • Piementa da Neyde
  • Bolivian Rainbow
  • Aji Colorado
  • Tasmanian red
  • Yellow Bumpy
  • Masquerade
  • Flavor Paprika (från Tobago. En chili/paprika är det enda jag vet om den.)
De översta 5 är mörkbladiga och har mörka lila/svarta frukter. De sorterna är mina favoritsorter! Supersnygga. Resten får du nästan googla på för jag vet inte riktigt hur de blir.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon