Full version: Rotspärr
isklockan
Hej!
Ska snart samplantera en ros ihop med en klematis. Läser om att rotspärr bör sättas imellan . Jag förstår ju vad en rotspärr har för syfte MEN vad är det man använder som rotspärr. ?? Hur långt ner osv.

MVH isklockan
ingrids
Man kan använda lite vad som - en skiva av plast man har över efter något annat eller en bit rejäl byggplast/pressening minst 30 cm ner i ditt fall tror jag är lagom. Är det en invasiv växt man vill hålla inom gränser är en hink utan botten en klassiker, men det är ju inte ditt syfte här.
isklockan
CITAT (ingrids @ 06-05-2011, 12:15) *
Man kan använda lite vad som - en skiva av plast man har över efter något annat eller en bit rejäl byggplast/pressening minst 30 cm ner i ditt fall tror jag är lagom. Är det en invasiv växt man vill hålla inom gränser är en hink utan botten en klassiker, men det är ju inte ditt syfte här.

Tack så jätte mycket för svaret. Tänk vad bra det är att ha ett sånt här forum att fråga om råd.

MVH isklockan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon