Full version: Irene L
Gunilla T
Jag gillar Primulor och vet att du har många. I fjol planterade jag ett antal nya sorter men namnskyltarna är mixade så jag vet inte vilken som är vilken. Jag vet att du visade bild på Primula halleri - långpipig majviva. Kan denna viva på bilden vara en sådan, alternativt Primula frondosa/majviva? Dålig bild men den har inte slagit ut riktigt ännu.

[attachment=60338:DSCN02380001.JPG]

Irene_L
Det är lite svårt att se på bilden vad det kan vara för viva men Primula halleri /långpipig majviva har silvervita blad på undersidan. Nu vet jag inte om Primula frondosa/majvivan har det också eftersom jag inte har den.

Så här ser min långpipig majviva ut:
http://blomster-tips.blogspot.com/2010/05/...la-halleri.html

--------------
Nu googlade jag på Primula frondosa och ser att dom också har silvervita blad på undersidan. Ja, då kan jag tyvärr inte hjälpa dig med vilken det är som du har, Gunilla.
Gunilla T
Tack för att du försökte Irene!

Skall se om det går att få en bättre bild när den slagit ut ordentligt - för att titta växterna i ansiktet krävs att man går ner på knä vilket inte är så lätt sweatingbullets.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon