Fjortispower
Vilken insekt tycker du är äckligast/läskigast? För er som gillar insekter, vilken har då minst tilltalande skönhet?

Mina tre värsta är:

1.Tvestjärtar
2.Harkrankar
3.Getingar

Ryser bara av att höra deras namn -fear-.gif

Kan ju tillägga att det inte behöver vara insekter, utan kryp i allmänhet, t.ex. sniglar, spindlar, osv...
Huggorm
Jag har lite svårt för tusenfotingar, även om de svenska sorterna är ganska harmlösa
mamamaggan
Alla som ger sig på mig , mygg , getingar , knott , blinnigar och så sist men inte minst FÄSTINGAR !!!!!

Har haft borrelia 4 - 5 gånger om inte fler .
Fjortispower
CITAT (mamamaggan @ 07-05-2011, 20:24) *
Alla som ger sig på mig , mygg , getingar , knott , blinnigar och så sist men inte minst FÄSTINGAR !!!!!

Har haft borrelia 4 - 5 gånger om inte fler .

Oj, det lät kusligt!
*Stintan*
Helt klart fästingen ranting.gif sick.gif
kerstin z5-6
halvslöa getingar i sovrummet en masse varje höst.. oh vad jag e trött på det ..
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 07-05-2011, 20:34) *
Helt klart fästingen ranting.gif sick.gif

Absolut!
Piccante
har ingen insektsfobi men gillar inte spindlar help.gif
Fjortispower
Förstår att fästingar måste vara det allra äckligaste så klart. Men jag har aldrig stött på en sådan.

Peppar peppar.
Huggorm
Fästingar är väll inte så farliga? Jag tror jag haft fyra fastsittande hittills i år, men nu är det så torrt att de nästan försvunnit. Då tycker jag flugor är värre, särskilt vissa perioder på sommaren när det är varmt och kvavt, då samlas de i stora moln runt en så fort man går ut. En av få nackdelar med att bo på landet.
gnon49
Knott gör mig vansinnig när jag vill njuta av en varm sommarkväll. I regel segrar dom. Fast dom är väl inte läskiga, bara odrägliga.
mamamaggan
CITAT (Fjortispower @ 07-05-2011, 20:50) *
Förstår att fästingar måste vara det allra äckligaste så klart. Men jag har aldrig stött på en sådan.

Peppar peppar.

Var du glad för det !!! Inget kul att må dåligt och att vara tvungen att äta pencillinkurer en masse .
zaaritha
Fästingar är vidriga!
Tar 3---9 fästingar per dag på våra katter!
Äckligt!
amaira
CITAT (Huggorm @ 07-05-2011, 21:06) *
Fästingar är väll inte så farliga?

Nä, inte om man som jag är vaccinerad mot TBE, och inte om man inte har något emot att gå omkring med borrelia (som det inte finns vaccinering mot) då och då. Fästingar gillar jag inte så mycket, borrelia gillar jag vid det här laget inte alls!! Bläh!

Jag gillar de flesta insekter, men inte de som skapar sjukdomar och plåga. Som älgens nässtyng, huvva. Mycket sällsynt kan den till och med ta miste på älgens näsborre och ett människoöga... Huvva tredubbelt.
Huggorm
CITAT (amaira @ 08-05-2011, 12:10) *
Nä, inte om man som jag är vaccinerad mot TBE, och inte om man inte har något emot att gå omkring med borrelia (som det inte finns vaccinering mot) då och då. Fästingar gillar jag inte så mycket, borrelia gillar jag vid det här laget inte alls!! Bläh!

Äsch, det är risker man får ta. Jag är inte vaccinerad mot TBE, jag litar inte ett dugg på vaccin. Och borrelia har jag säkert, jag orkade inte skaffa penicillin sista gången jag fick den karakteristiska rodnaden runt bettet, men det avtog av sig själv. Rodnaden åtminstone...
Eva i Skåne
Får ju hålla med om att fästingar toppar listan just för sjukdomsrisken, annars ser dom ju inte direkt läskiga ut.

Gråsuggor och tusenfotingar tycker jag inte är så trevliga. Mygg, knott, flugor och getingar som surrar runt maten är inte kul, men läskiga tycker jag inte direkt dom är. Spindlar stör mig inte alls.
Bitska flugor och "hästaflugor"/bromsar är nog det jag ogillar mest.

Sen har jag ju min ormfobi, men då har vi kommit utanför ämnet
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon