Ormbunke

Köpte idag Stigas Bio Quiet kompostkvarn och blev väldigt besviken att ingen i affären talade om att man behöver en speciell förlängningssladd till den.
På maskinen sitter en han-kontakt.
Hjälp mig-var hittar man en sån sladd och vad skall man fråga efter,gärna ca pris med
ronja
T ex här

http://www.jula.se/jordad-skarvsladd-med-lock-403101
malcolm
Går det inte med en helt vanlig jordad gummiskarvkabel? En sådan funkar till min Ryobi-kvarn i alla fall.
Aqualize
CITAT (malcolm @ 08-05-2011, 15:44) *
Går det inte med en helt vanlig jordad gummiskarvkabel? En sådan funkar till min Ryobi-kvarn i alla fall.

Jo, bara ta vad som helst (dock inte lampsladd, den är för klen)

Jag har själv bio quiet och man får faktiskt förutsätta att elprodukter för trädgårdsarbete har en kort sladd med hankontakt (ex. häcksax).
andersen
CITAT (Aqualize @ 24-05-2011, 22:04) *
Jo, bara ta vad som helst (dock inte lampsladd, den är för klen)
Jag har själv bio quiet och man får faktiskt förutsätta att elprodukter för trädgårdsarbete har en kort sladd med hankontakt (ex. häcksax).

Vet inte de,borde inte kabeln vara godkänd för utomhusbruk? och en jordfelsbrytare är nog inte fel.
malcolm
Kabeln skall vara av typ RDO eller liknande och stickpropp resp. sladdhona av en typ som är godkänd för utomhusbruk (gummi) samt att jordfelsbrytare inte är så dumt men man får inte ha för lång kabel efter den för då funkar den inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon