netha
Hur kommer det sig att forumet har så många gäster som besökare?
Gäster kan ju inte komma in på forumet eftersom inloggning krävs!

Aqvakul
Nej, det är ju en omöjlighet!
herkules
gäster är väl de som har inloggningssidan uppe?
pejori
Gäster kan läsa allt, UTOM forumet.
Alla andra sidor kan dom läsa.
Fjortispower
Men gäster PÅ FORUMET anges. Hur är det möjligt? Jag undrade det också?!
pejori
CITAT (Fjortispower @ 07-05-2011, 23:20) *
Men gäster PÅ FORUMET anges. Hur är det möjligt? Jag undrade det också?!

Jag tror det är en relik, sedan hela odla hette "odla.nu"
Nu heter forumet forum.odla.nu och gästerna är på odla.nu alltså förstasidan med allt annat.
Fjortispower
Det borde vara så i alla fall.
Myosotis
CITAT (pejori @ 07-05-2011, 23:23) *
Jag tror det är en relik, sedan hela odla hette "odla.nu"
Nu heter forumet forum.odla.nu och gästerna är på odla.nu alltså förstasidan med allt annat.

Jag är inte säker på att jag förstod det där, men på småprat står det just nu så här längst ner:

34 användare är i den här avdelningen just nu (gäster: 29, anonyma medlemmar: 2)
3 medlemmar: Myosotis, ninnisky, gnon49

Öppnade naturavdelningen i en annan flik och där står det

9 användare är i den här avdelningen just nu (gäster: 8, anonyma medlemmar: 0)
1 medlemmar: Myosotis

Om man kollar de olika avdelningarna samtidigt så är det olika antal gäster i dem.
*Stintan*
De där gästerna är nog utomjordingar. giggle.gif Jag frågade var gästerna kom ifrån för några dagar sedan i tråden "Följande fel uppstod" eftersom Ingemar faktiskt skrev i den men inget svar fick jag där iallafall.

Jag tror Odla binder ris åt egen rygg genom att ta bort möjligheten att kunna läsa oinloggad.
Fjortispower
Förstår inget. Aja, konstigt!
pejori
CITAT (Myosotis @ 08-05-2011, 13:49) *
Jag är inte säker på att jag förstod det där, men på småprat står det just nu så här längst ner:

34 användare är i den här avdelningen just nu (gäster: 29, anonyma medlemmar: 2)
3 medlemmar: Myosotis, ninnisky, gnon49

Öppnade naturavdelningen i en annan flik och där står det

9 användare är i den här avdelningen just nu (gäster: 8, anonyma medlemmar: 0)
1 medlemmar: Myosotis

Om man kollar de olika avdelningarna samtidigt så är det olika antal gäster i dem.

Såg det också... confused.gif
Då faller min teori. g.gif

Såg i går att en person var/stod inloggad som *gäst* hur nu det gick till.
Kanske en spammare som inte kom in... naughty.gif
abbbe
Och kolla vad jag upptäckte. Allra längst ner står det "Enkel version". Klickar man där blir man automatiskt gäst verkar det som, och då kan man läsa tråden utan att vara inloggad. Kan det vara så våra 32* gäster kollar på forumet just nu?

* antal gäster vid detta inlägg.
*Stintan*
Klickar du på enkel version så är du ju fortfarande inloggad och blir inte gäst.
netha
Irreiterande att loggas ut stup i kvarten ... men kanske Ingemar vill ha slutet forum med nära vänner.
abbbe
CITAT (*Stintan* @ 08-05-2011, 22:41) *
Klickar du på enkel version så är du ju fortfarande inloggad och blir inte gäst.

Men - när man googlar på nätet och kommer på odla behöver man inte logga in ifall tråden skulle vara i enkel version.
Huggorm
CITAT (abbbe @ 08-05-2011, 22:50) *
Men - när man googlar på nätet och kommer på odla behöver man inte logga in ifall tråden skulle vara i enkel version.

Jo, men du märker det kanske inte eftersom du redan är inloggad när du trycker på länken
herkules
väljer man enkel version (utan att vara inloggad) så går hela forumet att läsa.
*Stintan*
CITAT (herkules @ 09-05-2011, 11:33) *
väljer man enkel version (utan att vara inloggad) så går hela forumet att läsa.

Hur kan du välja enkel version utan att vara inloggad? Väljer du det på inloggningssidan så kommer du inte in på forumet.
herkules
jo
*Stintan*
testade och det går inte att komma längre än till inloggningssidan om jag avmarkerat automatisk inloggning och loggat ut hur mycket jag än klickar på enkel version.
herkules
med iphonen fungerar det utmärkt att se hela forumet i enkel version utan att vara inloggad.
*Stintan*
skumt
herkules
ja.
abbbe
CITAT (Huggorm @ 09-05-2011, 00:00) *
Jo, men du märker det kanske inte eftersom du redan är inloggad när du trycker på länken

Vadå märker inte? När det kommer till enkel version kan jag läsa en tråd helt och hållet, men när det är vanlig version måste jag alltid logga in för att kunna läsa.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon