Ingrid på Västkusten
Todleoo,

Nu ritas det vilt igen å jag undrar - elelr spånar och fantiserar ( fortfarande bra årstid för det värre i April då det blir skarpt läge kanske)

- uteplats!

Nuvarande plätten är delvis urberg delvis lera där urberget dyker neråt, och jag funderar vilt - hur mkt grus etc etc behöver man? Jag ahr hört en meter vilket genast gjorde ont i musklerna. Delar av det blivande utrymmet är ju redan urberg och så lera. Antar jag borde gräva bort leran å fylla med grus emot urberget-hmm?

Ja det är ljuvligt och snart ny säsong och det värker bildligt talat redan i mina muskler!!!

Hälsar ingrid
Annelie
.. och jag är blir åter igen ytterst tacksam för att min tomt i princip befinner sig på ett grustag! Det är lite lättare att gräva och inte så besvärligt när alla planer ska sättas i verket! tongue.gif

Hälsar Annelie som också längtar efter att få sätta igång!! smile.gif
smisse01
hej Ingrid

Beror väl alldeles på vad du har tänkt att ha din uteplats till ? Varför slita med lera för att sen göra detsamma med grus ? Finnes väll vettigare sätt att använda sin vår-energi på, men som sagt, det framgår inte vad du ska ha den till rolleyes.gif
Återkommer gärna med små tips om jag kan när jag vet vilka planer du har

mvh nisse smile.gif
Ingrid på Västkusten
Vad jag skall ha min uteplats till?!? Vad brukar man ha en uteplats till LOL - sitta och gosa sig förstås å grilla LOL.....grus ger dränage och inge tjälskott om man skall stensätta en uteplats - men jag ahr hittat massor med kul på Ballasts hemsidor och Skanska med.
smisse01
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 05-03-2004, 08:11)
Vad jag skall ha min uteplats till?!? Vad brukar man ha en uteplats till LOL - sitta och gosa sig förstås å grilla LOL.....grus ger dränage och inge tjälskott om man skall stensätta en uteplats - men jag ahr hittat massor med kul på Ballasts hemsidor och Skanska med.

he he he

förstår vad du menar......önskar jag hade en sån själv lol
skall du som jag tror nu ha den stensatt så är det väl riktigt att göra som du tänkt, trodde ett tag att du skulle bygga den i trä sorry.
Lycka till med dina planer och jag måste säga jag är lite (mycket) avis wub.gif
mvh nisse
Ingrid på Västkusten
Todeloo Nisse,

Men tänk, allting existerar bara i mitt huve änsålänge - när tjälen släpper är det la dags för skottkärrekör och bärnming av jord och grus. Då kommer all denna fröjd att göra MKT ont!

Hälsar Ingrid
Killensomvillhagrönafingrar
Jag har ett litet tips
När jag byggde altan byggde jag den i trä. Då tänkte jag att något roligt måste man kunna göra åt lilla Saga Sol. Så jag letade upp ett gammalt begagnat badkar och sänkte ner detta under altanen. Byggde därefter ett lock så att karet inte syns när man inte använder det.

För att få det ännu mer ekonomiskt har jag en svart slang som jag låter ligga på sanden under altanen (gratis varmvatten) Badvattnet rinner sedan ner i dräneringen.

Skall bli ett nöje att inviga den till sommaren, kanske den tom kan passa mig med ett glas fläder gin i ena handen och en bra bok i andra. biggrin.gif
smisse01
CITAT (Killensomvillhagrönafingrar @ 08-03-2004, 10:51)
Jag har ett litet tips
När jag byggde altan byggde jag den i trä. Då tänkte jag att något roligt måste man kunna göra åt lilla Saga Sol.  Så jag letade upp ett gammalt begagnat badkar och sänkte ner detta under altanen. Byggde därefter ett lock så att karet inte syns när man inte använder det.

För att få det ännu mer ekonomiskt har jag en svart slang som jag låter ligga på sanden under altanen (gratis varmvatten) Badvattnet rinner sedan ner i dräneringen.

Skall bli ett nöje att inviga den till sommaren, kanske den tom kan passa mig med ett glas fläder gin i ena handen och en bra bok i andra. biggrin.gif

hejsan

mycket bra ide...hade själv badkar ute förr när jag hade hus...var underbart ohmy.gif) ha en skön stund där så ofta du kan....är en lisa för själen rolleyes.gif
mvh nisse
smisse01
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 07-03-2004, 11:27)
Todeloo Nisse,

Men tänk, allting existerar bara i mitt huve änsålänge - när tjälen släpper är det la dags för skottkärrekör och bärnming av jord och grus. Då kommer all denna fröjd att göra MKT ont!

Hälsar Ingrid

tja Ingrid
Är väl så att har man ideer och drömmar (måste man ha) så förr eller senare realiserar man några rolleyes.gif
Lycka till med ditt projekt, om det nu blir av vill säga. Avundas dig inte köret med trilleboren men däremot slutresultatet smile.gif Visa gärna via några bilder hur arbetet fortskrider....skulle vara skoj

mvh nisse
kerstin z5-6
jag vill ha en poool ..NU smile.gif smile.gif
suck .. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon