lolo
Hej! Jag ger tre vackra begonior - av typen nglavinge med resp utan naturligt vita flckar p bladen. Under vintern har de tappat mnga av sina blad och det finns nya "spjut" p gng nu, men det gr s lngsamt. Dessutom hnger de blad som finns - vad beror det p? Har inte problem med andra krukvxter, men dessa vill inte riktigt vxa, trots ny jord m.m. r det bara att vnta tills dagsljuset blivit starkare? Stammen p resp begonia verkar fin, r inte mrk och mjuk (rutten). De fr ordentligt med vatten ca 1 gng i veckan s att de nstan torkar upp. Oerhrt tacksam fr svar!
mvh
Ann-Louise i Lycksele smile.gif
Almabama
MIna har ocks tappat en massa blad men de r spnstiga och nytt r p gng. Mina vnners exemplar har ocks tappat en del och r inte fr fagra s det kanske bara r naturligt, jag vet inte... Jag brukar lta dem torka upp helt och hllet innan jag vattnar igen. Du kanske har gett fr mycket ngon gng eller fr tta givor?
lolo
Hej! Nej, de verkar inte ha ftt fr mycket vatten, har vattnat dem var 10:e dag under vintern och en gng i veckan i februari nr ljuset tervnt. De ser helt normala ut, bortsett frn frnvaron av blad. Men det verkar vara nya p gng, s k "spjut" som sticker fram, s det blir att hoppas p dem.
mvh
Ann-Louise smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon