lolo
Hej! Jag äger tre vackra begonior - av typen änglavinge med resp utan naturligt vita fläckar på bladen. Under vintern har de tappat många av sina blad och det finns nya "spjut" på gång nu, men det går så långsamt. Dessutom hänger de blad som finns - vad beror det på? Har inte problem med andra krukväxter, men dessa vill inte riktigt växa, trots ny jord m.m. Är det bara att vänta tills dagsljuset blivit starkare? Stammen på resp begonia verkar fin, är inte mörk och mjuk (rutten). De får ordentligt med vatten ca 1 gång i veckan så att de nästan torkar upp. Oerhört tacksam för svar!
mvh
Ann-Louise i Lycksele smile.gif
Almabama
MIna har också tappat en massa blad men de är spänstiga och nytt är på gång. Mina vänners exemplar har också tappat en del och är inte för fagra så det kanske bara är naturligt, jag vet inte... Jag brukar låta dem torka upp helt och hållet innan jag vattnar igen. Du kanske har gett för mycket någon gång eller för täta givor?
lolo
Hej! Nej, de verkar inte ha fått för mycket vatten, har vattnat dem var 10:e dag under vintern och en gång i veckan i februari när ljuset återvänt. De ser helt normala ut, bortsett från frånvaron av blad. Men det verkar vara nya på gång, s k "spjut" som sticker fram, så det blir att hoppas på dem.
mvh
Ann-Louise smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon