mianyckelpiga
Vi flyttade till nytt hus i vinter. Nu börjar trädgården ta sig och vi är lite fundersamma över hallonbuskarna. Titta gärna på bifogad bild och säg gärna vad vi ska göra med de "döda" kvistarna. Antar att de ska beskäras, men vet inte hur och när. Vore tacksam för tips!
Aqvakul
De döda skotten är de som gav bär förra året. Normalt sett så tar man bort dem redan på hösten. Men ni kan göra det nu. Skär av dem nere vid marken. Helst bör de brännas eller kastas för att hindra överföring av ev smitta...
Snart kommer det en omgång skott till. Var rädd om dem. Det är de som ska ge bär nästa år...
mianyckelpiga
Ok, tack så hemskt mycket för hjälpen!
Peztis
Och jag brukar inte besvära mig med att på hösten gissa mig till vilka grenar som ska bort utan tar det alltid på våren för då ser jag direkt vad som är dött och torrt. biggrin.gif
Rensade faktiskt bort mitt i helgen som var...
*Stintan*
Jag har alltid rensat bort dött och torrt i hallonlandet på våren eftersom det är mycket enklare.
Jan af Lisö
CITAT (*Stintan* @ 09-05-2011, 22:30) *
Jag har alltid rensat bort dött och torrt i hallonlandet på våren eftersom det är mycket enklare.

Allt som går att göra på hösten gör jag på hösten, på våren har man millioner olika grejer som skall fixas hemma, i trädgården, på tomten, båten.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon