Full version: Från yttre rymden?
Lokan
Vad är det jag fotat idag?? Aldrig sett förut. Tycker den ser lite ondskefull ut.... fear.gif

[attachment=60402:IMG_4867...erad_1_0.jpg]
Ingela i Segersberg
Det måste vara en utomjording, Lokan. Ingen aning om vad det är för insekt. confused.gif Men fin är den och det är din bild också! tummenupp.gif
Gossen Ruda
Tjusig vinkel. Jo, det är en riktigt ondskefull varelse, precis som de i Alien-filmerna äter de upp sina offer innifrån. Det är alltså en parasitstekel.
amaira
Vacker som få! Eller hur!

Och inte äter hon upp någon inifrån, hon är ofarlig. Möjligtvis kan hon stickas i försvar, om man försöker ta i henne.

"Äter upp inifrån" har hon redan gjort, en gång för alla, den episoden är avklarad biggrin.gif . Nu är det bara hennes barn som ska äta upp någon inifrån för att även de ska bli vuxna. Oftast är det larver av andra insekter som är offer.
Gossen Ruda
Möjligen är hon ännu ofarligare, det är inte otänkbart att det är en hane. Jag är dålig på att könsbestämma parasitsteklar men jag tycker att det är många bakkroppssegment. Dessutom brukar äggläggningsröret synas åtminstone lite.
Lokan
Tack ska ni ha! Kanske det inte var yttre rymden som anföll då...? flirting.gif
Tog en liten runda i morgonrocken och vem tror ni jag träffade på?? Tycks gilla vinbärsbuskarna....

[attachment=60414:IMG_4888...erad_1_0.jpg]

[attachment=60415:IMG_4890...erad_1_0.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon