frokenlynn
Hej!

Jag har fått i uppgift att köpa in lite växter till vår vårdcentral.
Min fantasi står dock lite still, därför hoppas jag på lite tips från er wink.gif
Naturligtvis är våra fönster på "solsidan", och "fönsterskydd" är inget vi har eller kommer att skaffa.
Våra orkideer trivs himla bra i fönstren höst, vinter och vår. Men på sommaren blir dom lite brända på bladen...

Har ni några tips på vad man skulle kunna ha på fönsterbräderna som inte luktar (måste ju tänka på de som är allergiska).

Katten maja
En del blommor som jag kom och tänka på är: Elefantlilja, ampellilja, yuccapalm Hibiskusar lite tveksam om de luktar jag har inte upplevt det och har astma men det är jag de.
Garderobsblomma sen kommer jag inte på fler med du fick några rförslag lycka till smile.gif
Woodii
Paradisträd, hjärtan på tråd/lyktranka... (mina sol-favoriter)
Brandklipparen
dr westerlund
Basil
Jag har nyligen satt min lilla misshandlade ampellilja i en självvattnande kruka mitt i ett stort söderfönster ganska långt norrut så här är snart ljust dygnet runt. Men den gör mig lite rädd, den växer något så fruktansvärt! Den kommer växa mig ur lägenheten! -fear-.gif
Peztis
Pelargoner är ju soldyrkare och det finns de som inte luktar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon