Anna-Karin C
Hej!

Vi ska plantera en Thujahäck där det tidigare vuxit björkar alldeles bredvid och det är jättetjocka björkrötter där äverallt. Finns det någon som har en lösning för hur vi kan göra? Verktyg som kan användas?

Funderar på om något företag typ Rubb o stubb kan fräsa upp en ränna. Kan man annars hyra något själv för att klara detta?

MVH
Anna-Karin
Gossen Ruda
CITAT (Anna-Karin C @ 09-05-2011, 11:04) *
Hej!

Vi ska plantera en Thujahäck där det tidigare vuxit björkar alldeles bredvid och det är jättetjocka björkrötter där äverallt. Finns det någon som har en lösning för hur vi kan göra? Verktyg som kan användas?

Funderar på om något företag typ Rubb o stubb kan fräsa upp en ränna. Kan man annars hyra något själv för att klara detta?

MVH
Anna-Karin

Förmodligen bäst att låta någon jordfräsa en ränna. Det går att hugga och gräva sig fram men det tar tid och kraft.
Anna-Karin C
Ja precis,, men det lär ju inte gå med en vanlig jordfräs? Måste vara nåt kraftigt som kan jobba igenom rötterna. Nåt förslag?
Jan af Lisö
Hyr en minigrävare Bobcat. Säkert billigare är kiropraktor.
Anna-Karin C
CITAT (Jan af Lisö @ 09-05-2011, 19:39) *
Hyr en minigrävare Bobcat. Säkert billigare är kiropraktor.

biggrin.gif

Så kan det vara. Nu har vi i alla fall fått prisförslag på vad det skulle kosta att fräsa upp en ränna och jag säger då det att det gav mig och gubben en VÄLDIG motivation till att gräva. Gubben åkte till Jula o inhandlade en ny yxa. Jag grävde och han "yxade" och det går faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig. Vi tar en bit varje dag så om några dagar är vi klara!
laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon