Hårboll
Hej på er!
Är det någon vänlig själ som kan hjälpa mig rädda mitt (tidigare så) vackra fänrikshjärta?
Jag har fänrikshjärta på två ställen i trädgården på ganska skuggiga och torra platser. Första året blev båda plantorna jättefina och jättestora och blommade fint. Men för varje år som går blir dom bara mindre och mindre och allt glesare.
Vad ska jag göra för att få dom att växa sig lika buskiga varje sommar?
Tacksam för hjälp!
kerstin z5-6
Byt växtplats, torr skugga är det inte mkt som klarar.Hjärtan vill ha fuktighetshållande jord, annars får du vattna i ett..
Hårboll
Det är inte supertorrt, bara ganska torrt smile.gif Stormhatt, kransveronika och alpklematis växer så det knakar i samma rabatt. Och fänrikshjärtat trivdes ju första året och var jättefint. Dessutom har min far haft samma problem med sitt fänrikshjärta (han bor långt från mig) så jag tänkte att det kanske är något speciellt handhavande som dom behöver?
kerstin z5-6
de u nämner tål torka mkt mer än hjärtat , alt är att vattna mkt eller flytta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon