Gossen Ruda
Högg lite ved i helgen, iförd tunna gummiskor. Funderade på att byta till kraftigare men det var så varmt. Det går säkert bra ändå. Icke. Den onde flög i en stor vedklabb som gjorde en sartomotal och sen siktade in sig rakt på foten. Hann inte dra undan den för jag hade vikten på samma fot. AAAAOOOOOOOOO! Nåja, smärtan gick över och jag fortsatte hugga, iförd Stålex skyddsskor. Man blir aldrig för gammal för att lära. biggrin.gif Tån är blåare idag men den synen tänker jag bespara er.

mamamaggan
Ajajajaj!!!!

Jag blåser lite på den Ruda , blåååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååås !

Huggorm
Bättre än att hugga sig i alla fall
Biggan_
Aj,aj,aj, det ser inte alls skönt ut! crying.gif

En till farbror Blå! giggle.gif
Lokan
Nä, skönt var inte rätta ordet! sad.gif Få se om nageln lossnar....
Aqvakul
Vilken skönhet! trostar.gif
Motti
Äsch !det där var väl inget då skulle du set min stortå när jag fått ett fönsterfoder nerasandes på den !den tån kunde man kalla blå och lite till ,kunde inte gå i riktiga skor på tre veckor pest och pina var det fear.gif
Äh !stackars dig sos.gif

Kram Motti sad.gif
Huggorm
Då skulle ni ha sett mig på östfronten 1916, när jag trampade på en mina och det bara blev färs av foten. Den var alldeles blå och alla naglarna lossade. Det tog flera veckor innan den växte ut igen -cry-.gif
Aqvakul
4 Yorkshiremen
Gossen Ruda
Jag är lite mer blygsam. biggrin.gif En lägesrapport från tåfronten. Tror att nageln kommer att klara sig. Det verkar som om vadklabben träffade nagelbandet för det är en blodblåsa där men inget under nageln. Som tur är känns det inget så jag behöver inte kryckor. rolleyes.gif
malcolm
Jobba på egen hand har jag hört talas om men på egen fot... giggle.gif
mamamaggan
CITAT (Gossen Ruda @ 10-05-2011, 08:01) *
Jag är lite mer blygsam. biggrin.gif En lägesrapport från tåfronten. Tror att nageln kommer att klara sig. Det verkar som om vadklabben träffade nagelbandet för det är en blodblåsa där men inget under nageln. Som tur är känns det inget så jag behöver inte kryckor. rolleyes.gif

Låter bra det Ruda.

Då hjälpte det kanske när jag blåste på den ?
Christa
Jag körde grepen i stortån för ett par år sedan när det satt gödsel på den. Jag tackade min goda stjärna att den bara blev blå och det inte gick hål eller tån gick av.

Nageln var blå nästan ett år efteråt.

Jag började undra om jag borde gått till vårdcentralen och ringde sjukvårdsupplysningen och vad sa skjuksköterskan? Jo hon hade också kört en grep i tåa en gång biggrin.gif

Har du ont i tån Ruda?
Gossen Ruda
Inget obehag alls. Blåfärgen börjar släppa och sprida sig inåt foten. Tack alla som blåser.
aanderss
säg de till min morfar wink.gif han är född 1916 o hugger ved fortfarande
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon