Full version: Frodling
petrea
Tjena!
Har kommit p en liten tokig id men vill kolla med er frst!
Jag bor i ett ganska litet hus dr jag har trngt om utrymme fr frkultivering.

Kom p att min sambo har ett gammalt ganska stort akvarium som jag skulle kunna stta i garaget med belysning ver huh.gif ?
Det r inte full vrme i garaget men det kan jag fixa med flkt mm.

Vad tror ni ,r det helt tokigt??

Petra

En tokig id r bttre n inga alls biggrin.gif
Ingrid p Vstkusten
Nejd :-) mkt smart,

Hlsar Ingrid
Tesa
hade ocks funderingar p detta, en kompis kom nmligen slngandes med ett i hstas fr hon tyckte jag skulle ha fiskar, nu har ju inte det blivit av s d tyckte jag att det borde vara helt perfekt som minivxthus
..om man stter det framfr fnstret och har folie p baksidan int rummet.... har jag funderat...
om nu mina frn bara ville gro nngng... wink.gif
uno
Detta har jag provat. Om Du har ppningen uppt br Du placera karet p lgt bord. Svr att annars n ner till jorden/vxterna. Jag testade ven att ha karet p sidan med ppningen mot mig. Bttre tkomlighet och med en brdbit eller annat i nederkanten fr Du jordstopp. Tcker Du ppningen med en bit plast fr Du ett bra odlingsklimat. Tnk p att ha bra belysning grna ngot kraftigare n vad som erfordras till akvariebelysning.

Oprvat: om man i ett sdant hr arrangemang har en doppvrmare i en
glasbehllare samt lysrren ovanp kanske det gr att fr en billig penning
hlla rtt temperatur utan att behva vrma upp hela garaget.
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon