Full version: Förodling
petrea
Tjena!
Har kommit på en liten tokig idé men vill kolla med er först!
Jag bor i ett ganska litet hus där jag har trångt om utrymme för förkultivering.

Kom på att min sambo har ett gammalt ganska stort akvarium som jag skulle kunna sätta i garaget med belysning över huh.gif ?
Det är inte full värme i garaget men det kan jag fixa med fläkt mm.

Vad tror ni ,är det helt tokigt??

Petra

En tokig idé är bättre än inga alls biggrin.gif
Ingrid på Västkusten
Nejdå :-) mkt smart,

Hälsar Ingrid
Tesa
hade också funderingar på detta, en kompis kom nämligen slängandes med ett i höstas för hon tyckte jag skulle ha fiskar, nu har ju inte det blivit av så då tyckte jag att det borde vara helt perfekt som miniväxthus
..om man sätter det framför fönstret och har folie på baksidan inåt rummet.... har jag funderat...
om nu mina frön bara ville gro nångång... wink.gif
uno
Detta har jag provat. Om Du har öppningen uppåt bör Du placera karet på lågt bord. Svår att annars nå ner till jorden/växterna. Jag testade även att ha karet på sidan med öppningen mot mig. Bättre åtkomlighet och med en brädbit eller annat i nederkanten får Du jordstopp. Täcker Du öppningen med en bit plast får Du ett bra odlingsklimat. Tänk på att ha bra belysning gärna något kraftigare än vad som erfordras till akvariebelysning.

Oprövat: om man i ett sådant här arrangemang har en doppvärmare i en
glasbehållare samt lysrören ovanpå kanske det går att för en billig penning
hålla rätt temperatur utan att behöva värma upp hela garaget.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon